كاهش رشد اقتصادی و كاهش درآمد خانوار

 

 از نظر جنابعالی چالش اصلی توسعه بیمه‌های زندگی به ویژه بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری چیست؟

كاهش رشد اقتصادی و كاهش درآمد خانوار یكی از مهمترین چالش‌های توسعه بیمه‌های زندگی به ویژه بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری است، ضمن آنكه افزایش نرخ تورم و تاثیر آن بر ارزش سرمایه‌ها و اندوخته بیمه‌نامه‌ها نیز یكی دیگر از چالش‌هایی است كه بر سر راه توسعه این نوع بیمه‌نامه‌ها وجود دارد.

به نظر شما بیمه‌های زندگی در كشور ما چه جایگاهی دارد؟

بی‌شك توجه به بیمه‌های عمر و زندگی نسبت به سنوات قبل هم در میان مردم و هم از دیدگاه مسئولان از چند جهت افزایش یافته است. به عنوان نمونه افزایش توجه به این نوع بیمه‌نامه در میان مردم بیشتر به خاطر تمایل به مدیریت نمودن پس‌اندازهای خرد،‌ افزایش رویكرد آیندگری در جامعه امروز ایران، گسترش فرهنگ بیمه‌ای در كشور، افزایش پوشش‌های بیمه‌ای متناسب با نیاز‌های بازار بوده است. همچنین تقاضای رو به افزایش و رو به رشد بیمه‌های زندگی در ایران، وجود بازار‌های بكر و بالقوه بیمه‌های زندگی در ایران و ورود شركت‌های بیمه خصوصی در بازار بیمه‌های زندگی و تمایل آنها برای نفوذ در بازار نیز باعث شده تا مسئولان بیش از گذشته به این بیمه توجه نشان دهند.

 تاکنون برای توسعه بیمه‌های زندگی چه اقداماتی صورت گرفته است؟

رقابتی و غیر دولتی نمودن (خصوصی) ساختار بیمه كشور،‌ نقش مكمل فعالیت دولت در بازار بیمه كشور نه به عنوان رقیب بلكه به منظور تداوم ارائه خدمات بیمه‌ای، كاهش قیمت بیمه‌های خرد در حوزه بیمه‌های زندگی و خدمت‌رسانی آسان، وسیع و با كیفیت در این زمینه، تعامل فعال صنعت بیمه با بازارهای پول و سرمایه، به منظور افزایش بازده اندوخته‌های ریاضی و سرمایه‌گذاری بیمه‌های زندگی و همچنین طراحی و عرضه بیمه‌نامه‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای متناسب با نیازها و خواست‌های مشتریان اقدامات موثری بوده كه به توسعه بیمه‌های عمر و زندگی كمك شایانی كرده است.

شركت بیمه پارسیان به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه بیمه‌های عمر و زندگی که بالاترین سود مشاركت در منافع بیمه‌نامه‌های عمر انفرادی بیمه گذاران خود را به اندوخته بیمه‌نامه‌ها واریز کرده، برای نفوذ بیشتر این نوع از بیمه چه اقداماتی انجام داده است؟

بیمه پارسیان ضمن تعامل فعال و سازنده با بیمه‌گذاران بالقوه و بالفعل كشور به منظور شناسایی نیازها و پوشش‌های بیمه‌ای و همچنین گستردگی و پراکندگی شبکه فروش و توانایی ارائه خدمات در اقصی نقاط کشور توانسته در امر توسعه بیمه‌های زندگی موثر واقع شود. ارائه محصول و خدمات بیمه‌های عمر در شعب بانک پارسیان در تهران و شهرستان از طریق میزهای بیمه ای، توان بالای طراحی و انجام محاسبات فنی انواع بیمه‌های زندگی، وجود سامانه استعلام نرخ بیمه های عمر و سرمایه گذاری برای نمایندگان و بیمه گذاران،‌ طراحی و پیاده سازی محصولات و پوشش‌های بیمه‌های عمر  بر اساس آخرین دستاوردهای روز دنیا مانند بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری طرح خانواده، ‌طرح سنوات‌ و ... از جمله اقدامات دیگر بیمه پارسیان در زمینه بالا بردن ضریب نفوذ این بیمه نامه در میان مردم است.

شركت بیمه پارسیان همچنین با فراهم‌سازی زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌گذاران نظیر سامانه خدمات الكترونیك بیمه‌های عمر انفرادی،‌ ایجاد سامانه ثبت پیشنهادات بیمه‌های عمر انفرادی و سامانه اطلاع رسانی بیمه‌های عمر و...، آموزش نمایندگان بیمه‌های عمر به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های عمر در سطح كشور و نیز اجرای طرح دفاتر فروش بیمه‌های عمر جهت تقویت انگیزه نمایندگان برتر و تقویت شبكه فروش بیمه‌های عمر سعی كرده تا در حد توان خود به توسعه بیمه‌های زندگی كمك كند.

 سوال بعدی من مرتبط با موضوع تعلیق آزادسازی و بازگشت نظام تعرفه‌ای است. آیا شما موافق این قضیه هستید؟

با توجه به اینكه ناكارایی نظام تعرفه‌ای به اثبات رسیده و اكثر كشورهای جهان آن را كنار گذاشته‌اند، لذا جایگزینی این روش نظارتی با روشی كاراتر اجتناب ناپذیر است ولی آنچه باید مورد سوال قرار گیرد، فرآیند این جایگزینی و مناسبت روش جایگزین است. به نظر می‌رسد همزمانی كنار رفتن نظام تعرفه‌ای با افزایش سریع تعداد شركت‌های خصوصی موجب نوعی آشفتگی در بازار بیمه كشور شد كه اعتراض برخی از فعالان این صنعت را در پی داشته است. در اینجا ضمن تأیید وجود برخی چالش‌های اساسی در صنعت بیمه و نشانه‌هایی از رقابت ناسالم در آن، پیشنهاد می‌شود به جای زیر سوال بردن كلیت طرح تغییر نظام تعرفه‌ای، تلاش گردد تا روش نظارتی جایگزین بهبود یافته و به مرحله اجرا درآید.

در این راستا، علاوه بر بازنگری برخی از قوانین، نیاز به تربیت نیروهای متخصص كه توانایی محاسبه نرخ انواع بیمه‌نامه‌های جدید را داشته باشند، احساس می‌شود. در صورت تقویت فنی شركت‌های بیمه‌ای و اجرای صحیح نظارت‌های مالی می‌توان امیدوار بود شرایطی بوجود آید كه نرخ‌های موجود در بازار تفاوت فاحشی با یكدیگر نداشته و كیفیت و تنوع خدمات تعیین‌كننده موفقیت شركت‌ها باشند. در چنین شرایطی است كه می‌توان از محیط رقابتی سالم سخن گفت.

در این زمینه، بیمه پارسیان به عنوان یكی از شركت‌های پیشرو بازار بیمه كه همواره به ملزومات رقابت سالم پایبند بوده، آمادگی خود را برای همكاری با بیمه مركزی به عنوان نهاد نظارتی و سایر شركت‌های بیمه با هدف ایجاد بهترین روش نظارتی اعلام می‌دارد.

 به عنوان آخرین سوال اگر ممکن است در خصوص عملكرد بیمه پارسیان در سال 91 توضیح دهید؟

بیمه پارسیان در سال 91 با تقویت بخش بازاریابی و فروش خود توانست به آمارهای قابل توجهی دست پیدا كند و با توجه به آمارهای استخراج شده از عملكرد شش ماهه اول سال 91 شركت نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌توان به افزایش 55 درصدی کل فروش شرکت در شش ماهه‌ اول سال 91، افزایش 177 درصدی فروش در رشته‌های مهندسی، افزایش 98 درصدی فروش در رشته‌های مسئولیت و همچنین افزایش 68 درصدی فروش در رشته‌های عمر انفرادی در شش ماهه‌ اول سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره كرد. این امر با تلاش جمعی همه كاركنان و نمایندگان شركت حاصل شده و امیدواریم تا پایان سال 91 بتوانیم این آمارهای را درخشان‌تر كنیم.

festival 1

festival 2

 

بیمه پارسیان

اخبار بیمه پارسیان

Cover

بیمه پارسیان بانک پارسیان شرکت گسترش هتل های پارسیان شرکت توسعه ساختمانی پارسیان شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان امین پارسیان شرکت صبا تامین پارسیان شرکت تامین اندیش پارس شرکت خرد پیروز پارسیان شرکت کارگزاری پارسیان شرکت صرافی پارسیان شرکت لیزینگ پارسیان شرکت تامین خدمات سیستم های پارسیان همکاران بیمه پارسیان